بازاریابی با استفاده از ایمیل
بازاریابی با استفاده از ایمیل
سه شنبه 17 تير 1399 ساعت 12:56 | بازدید : 212 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی با استفاده از ایمیل

 

تکنیک ها و شیوه های جدیدی که برای تبلیغات ابداع شده است؛ چهره بازاریابی را برای همیشه تغییر داده است. این روزها با انواع مختلفی از بازاریابی روبرو می شویم: بازاریابی با استفاده از وبلاگ، بازاریابی با استفاده از توییتر، بازاریابی با استفاده از اینستاگرام و غیره. همچنین با افزایش استفاده از ویدیو، هوش مصنوعی، تکنولوژی حقیقت مجازی و چت بوت ها، برخی اوقات به نظر می رسد که دیگر بازاریابی با استفاده از ایمیل (email marketing) خریداری ندارد. بنابراین در این جا سوال مهمی که به ذهنمان می رسد این است که:

آیا بازاریابی با استفاده از ایمیل حقیقتا مرده است؟

پاسخ این سوال این است: اگر فکر می کنید که بازاریابی با استفاده از ایمیل مرده است؛ سخت در اشتباهید! در حقیقت در این حالت شما یکی از شاخص های حقیقتا مفید را که می تواند منجر به رونق تجارتتان شود از دست می دهید! حقیقت این است که بازاریابی با استفاده از ایمیل امروزه نیز در حال پیشرفت می باشد. و شاید بتوان گفت که حتی یکی از بهترین استراتژی ها برای تجارت شما باشد!!!

اثبات؟

بر اساس تحقیقات و نظرسنجی هایی که در این زمینه انجام گرفته است، بازاریابی با استفاده از ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین شیوه ها برای بازاریابی می باشد که در برخی از موارد محبوبیت آن به اندازه محبوبیت استفاده از شبکه های مجازی هم هست!

ولی چرا بازاریابی با استفاده از ایمیل همچنان محبوب است؟

 چرا با این که در دهه اخیر تکنولوژی های فوق العاده ای تولید شده اند که می توانند به بازاریابان کنک کنند؛ هنوز هم باید یک تکنولوژی که یک دهه قدمت دارد یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی باشد؟

حقیقت امر این است که مردم از ایمیل نسبت به بیشتر پلتفرم ها بیشتر استفاده می کنند. بنابراین بازاریابی با استفاده از ایمیل هم می تواند یک روش موثر برای انجام این کار باشد.

داده هایی که مربوط به تحقیقات انجام گرفته در این زمینه بوده اند نشان دادند که حدودا 85 درصد از افراد بالغی که از اینترنت استفاده می کنند؛ از ایمیل هم استفاده می کنند. این در حالی است که 70 درصد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند و 63 درصد از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند از شبکه های مجازی نیز استفاده می کنند! به این معنی که افرادی که از ایمیل استفاده می کنند نسبت به افرادی که از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند 15 درصد و نسبت به افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند 22 درصد بیشتر هستند! به همین دلیل است که ساختن یک کمپین موفق بازاریابی با استفاده از ایمیل برای کارآفرینان موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنند. ولی متاسفانه مشکل اینجاست که اکثر مردم نمی دانند که چگونه باید این کار را انجام دهند!

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در این رابطه درنظر داشته باشید این است: وقتی که ایمیلی را به آنها می فرستید؛ شما در حقیقت مهمان بخش صندوق ورودی ها یا همان اینباکس (Inbox) آنها هستید! اینباکس این افراد پر است از تبلیغات مختلف و ایمیل های جذاب و غیره. بنابراین ممکن است فکر کنید که ایمیل شما جذاب باشد اما ممکن است به دلیل این که اینباکس این افراد پر است از ایمیل های مشابه شما؛ ممکن است به نظر آنها این ایمیل یک ایمیل کاملا معمولی و نرمال باشد. به همین دلیل است که خیلی مهم است که درک کنید که کجا هستید و سعی کنید برای تولید ایمیل تبلیغاتی خود، از المان های خوبی استفاده کنید تا هرچقدر که می توانید این ایمیل را جذاب تر تولید کنید.

رفتن به اینباکس یک فرد دقیقا مانند این است که به خانه این فرد مهمان شده باشید (به عنوان مثال برای شام). در صورتی که آنها از شما خواستند که کفش هایتان را درآورید؛ شما باید با احترام، این کار را انجام دهید. در کار بازاریابی با استفاده از ایمیل هم داستان به همین منوال است و شما باید تمام آداب و رسوم رفتن به اینباکس آنها را رعایت کنید:

شما در اینباکس کاربران میهمان هستید!

قبل از هر چیز این نکته را بدانید که شما در اینباکس کاربران میهمان هستید! البته باید بدانید که هیچ کمپین ایمیلی بدون اجازه گرفتن شروع به کار نمی کند. بنابراین اولین کاری که می کنید این است که بر روی این موضوع تمرکز کنید. روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش ها این کار را انجام دهید. برخی از افرد ترجیح می دهند که بخشی از امتیازات را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار بدهند و یا این که یک فرآورده جدید به آنها پیشنهاد کنند و غیره. به عنوان مثال، ممکن است برخی از شرکت ها به هواداران پیشنهاد ارایه اخبار روزانه را بدهند.

 این که چگونه بخواهید این کار را انجام دهید؛ بستگی به خودتان دارد و بنابراین نمی توان گفت که کدام روش برای شما بهتر است. اما می توان گفت که مهم است که این کار را با کمال دقت و کیفیت انجام دهید. در این مرحله شما باید به صورت دقیق به آنها بفهمانید که هدف شرکتتان چیست و چکار می کنید و کاری کنید که مردم دوست داشته باشند که این ایمیل ها را دریافت کنند.

در صورتی که شما از آنها ایمیل بخواهید؛ این که صرفا در یک جای خالی بنویسید: "ایمیلتان را وارد کنید تا اخبار به صورت روزانه برایتان فرستاده شود" کار درستی نیست. این کار باعث می شود که کسی علاقه مند نشود. به جای آن، باید سعی کنید آن بخش را به گونه ای طراحی کنید که بازدیدکنندگان به آن علاقه نشان دهند و دوست داشته باشند که ثبت نام کنند. به عنوان مثال، می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • ارایه سری ایمیل ها
  • ارایه دانلودهای رایگان
  • ارایه کتاب های الکترونیکی رایگان
  • ارایه لیست اخبار و فرآورده هایی که به تازگی تولید شده اند

و غیره.

در این زمینه کار شما باید به گونه ای باشد که برای افرادی که می خواهند ثبت نام کنند؛ جذاب باشد و به گونه ای باشد که آنها تشویق شوند که ایمیل خودشان را وارد کنند.

برای این که بازاریابی با استفاده از ایمیل را به شیوه باکیفیتی انجام دهید؛ باید محتوای مناسب ایجاد کنید

بازاریابی با ایمیل، تماما در ارتباط با برآورده کردن نیازهای مشتریان است. بنابراین شما باید کاری کنید که محتوای باکیفیتی را به آنها ارایه کنید که انتظاراتی که دارند برآورده شود. در صورتی که CTA شما قوی باشد؛ بدانید که تعداد افرادی که از این طریق خواهند توانست مشتری شما شوند بیشتر و بیشتر می شوند. بنابراین شما می توانید به ادامه کار امیدوار باشید. البته فراموش نکنید که باید دقیقا به همان وعده هایی که داده اید عمل کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما به مشتریان قول دهید که به صورت هفتگی برای آنها ایمیل بفرستید؛ و به جای آن ایمیل ها را به صورت روزانه برای آنها بفرستید؛ با این که بهتر از آن چه که پیشنهاد داده بودید عمل کرده اید؛ ولی با این وجود خودتان را در معرض شکست قرار داده اید و البته برعکس این مطلب هم درست است و در صورتی که شما قول داده باشید که به صورت روزانه برای آنها ایمیل بفرستید و نتوانید این کار را انجام بدهید؛ آنها را ناراحت می کنید و در نهایت احتمال این که آنها مشتریان شما شوند کم می شود. ایمیل هایی که به عنوان اولین ایمیل ها برای آنها می فرستید و وعده هایی که در این ایمیل ها می دهید یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما در تلاش های مرتبط با بازاریابی با ایمیل است.

به عنوان مثال، در صورتی که می خواهید یک ایمیل خوش آمدگویی بفرستید؛ باید اساس کار را در این ایمیل به آنها توضیح دهید و به آنها بگویید که باید به هنگام همکاری با شما چه انتظاراتی داشته باشند در غیر این صورت کارتان با مشکل مواجه می شود.

از هر سیستم سرویس های ایمیلی که استفاده کنید؛ به شما این گزینه تولید دنباله های پاسخ خودکار (Autoresponder) را می دهد و بنابراین خیلی مهم است که از این ویژگی استفاده کنید. ایمیلی که در دنبال این ایمیل فرستاده می شود باید به سرعت به عنوان روشی برای معرفی خودتان و دادن توضیحاتی درباره جزئیات برنامه ریزی هایی که دارید مورد استفاده قرار بگیرد. در این زمینه بهتر است که جزئیات بهتر و بیشتری را بفرستید و بهتر است از نوشتن خلاصه و حذف کردن برخی از توضیحات خودداری کنید. البته در صورتی که می توانید ایمیل را به این شیوه بنویسید که جزئیات آن کم نشود و در عین حال حالت خلاصه داشته باشد؛ کار برای شما خیلی بهتر هم می شود!

در صورتی که شما شرکتی هستید که می خواهید کار فروش را در ابعاد وسیع انجام دهید؛ سعی کنید تا خودتان را به جای خریدارها قرار دهید و سعی کنید کاری کنید که آنها احساس رضایت داشته باشند. شما وقتی خودتان را به جای این افراد قرار می دهید خواهید دانست که آنها چه می خواهند و چه انتظاراتی دارند بنابراین می توانید راحت تر از گذشته انتظاراتشان را برآورده کنید. شما باید از خودتان بپرسید که آیا انتظاراتی که آنها از شما دارند با کارهایی که شما برای آنها می کنید هماهنگ می باشد یا خیر. در صورتی که چنین بود، سعی کنید ببینید که کدام دسته از مشتریانتان از مشتریان دیگر به کارهای شما علاقه نشان می دهند.

احتیاجاتی که مشتریان شما ممکن است داشته باشند؛ از تجارت تا تجارت و از صنعت تا صنعت متفاوت است. ممکن است شما مشتریانی داشته باشید که مربوط به یک صنعت خاص باشند و احتیاجات خاصی داشته باشند که هیچ شباهتی با احتیاجاتی که گروه دیگر مشتریان از شما دارند نداشته باشد. در این زمینه هیچ قانون سفت و سخت و یا دقیقی وجود ندارد که به شما نشان دهد که چگونه باید با موضوع احتیاجات مشتریان برخورد کنید. تنها باید این یک نکته را به یاد بیاورید که "به احتیاجاتی که مشتریان دارند؛ توجه خاصی بکنید!"

تفاوت محتوای خوب و محتوای بد در بازاریابی با استفاده از ایمیل چیست؟

همان طور که در بالا اشاره شد؛ یکی از نکته های مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید به آن توجه کرد این است که باید محتوای خوب به مشتریان ارایه دهید. ولی مفهوم  محتوای "خوب" یا به بیان بهتر "محتوای باکیفیت" چیست؟ وقتی می گوییم که در بازاریابی با استفاده از ایمیل کیفیت محتوا اهمیت دارد؛ منظورمان چیست؟

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نشانه های یک محتوای "بد" این است که مشتری اصلا به خاطر نمی آورد که درخواست کرده باشد که برایش ایمیلی فرستاده شده باشد! و البته عکس این موضوع نیز حقیقت دارد. به این معنی که وقتی یک محتوایی باکیفیت باشد؛ مشتریان به خوبی به یاد خواهند آورد که این محتوا را خوانده اند و تایید کرده اند که برایشان ایمیل هایی فرستاده شود. معمولا این به خاطر نیاوردن ها توسط مشتریان به این دلیل ایجاد می شود که یک تجارت نمی تواند سیستم معمولی و نظم همیشگی فرستادن ایمیل هایش را حفظ کند و یا این که از شکل نادرستی برای ارایه دادن تبلیغات استفاده می کند و غیره. بنابراین شما باید همیشه اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما را به خاطر خواهند آورد. بهترین روش انجام این کار این است که کاری کنید که تعداد ایمیل هایی را که می فرستید بیشتر کنید (البته نه خیلی زیاد که باعث ایجاد مزاحمت برای مشتریان شود و آنها را حذف کنند!) به عنوان مثال می توانید این ایمیل ها را به میزان یک بار در ماه برای آنها بفرستید (حداقل) و یا این که در صورتی که می توانید؛ این کار را هفته ای یک بار انجام دهید (هفته ای یک بار به حالت ایده آل نزدیک تر است!) یکی از مهم ترین بخش های دیگری که باید در زمینه محتوای ایمیل ها به آن توجه کنید این است که باید یک تعادل مناسبی را میان پیام رسانی ها و به روزرسانی هایی که می فرستید برقرار کنید. به عنوان مثال، ایمیل ها ممکن است شامل یک لیستی از تصاویر مربوط به فرآورده ها و به روزرسانی های مربوط به آنها باشند. شما باید سعی کنید تا این ایمیل ها را با ایمیل های دوستانه و شخصی که هدفشان جلب اعتماد مشتریان است ترکیب کنید.

به طور کلی به هنگامی که با استفاده از ایمیل به بازاریابی می پردازید؛ باید سعی کنید کاری کنید که محتوایی که تولید می کنید جنبه برقراری ارتباط با مخاطبین هم برای شما داشته باشد و صرفا این گونه نباشد که بخواهید یک چیزی را تبلیغ کنید و سود و منفعت سیاسی آن را درنظر بگیرید.

نکته هایی درباره استفاده از سیستم های خودکار پاسخ دهنده

در صورتی که تازه استفاده از بازاریابی به شیوه ایمیل را شروع کرده اید؛ به احتمال زیاد برای این کار انگیزه زیادی دارید و احتمالا برای این که شخصا به هرکدام از این ثبت نام کنندگان پاسخ دهید؛ وقت می گذارید. اما در صورتی که هر روز تعداد افرادی که به عنوان ثبت نام کننده برای شما زیادتر شوند؛ ادامه دادن برای انجام این کار تقریبا غیرممکن خواهد بود و ممکن نیست که بتوانید این کار را ادامه دهید به این دلیل که شما کمپین های پیچیده تر و پیچیده تری را خواهید داشت که این که بتوانید برای هرکدام از این کمپین ها خودتان به صورت شخصی به ثبت نام کنندگان ایمل بفرستید غیرممکن است.  ولی سوال اینجاست که شرکت هایی که بسیار معروف هستند و برای کارهایشان از بازاریابی با استفاده از ایمیل استفاده می کنند چگونه چنین کاری را انجام می دهند؟

رمز کار آنها، پاسخ دهنده های اتوماتیک (Autoresponder) می باشد.  آنها مسلما نمی توانند خودشان به صورت شخصی پاسخ ایمیل هایی را که از طرف تمام این ثبت نام کنندگان دریافت می کنند بدهند بنابراین برای این کار از سیستم خودکار پاسخ دهنده استفاده می کنند. آنها به صورت اتوماتیک ایمیل هایی را می فرستند که دقیقا باید به مشتریان مورد نظر فرستاده شود. وقتی که تمام ایمیل ها برای فرستادن حاضر شدند؛ دیگر نیازی نیست که یک نفر بنشیند و در ایمیلش برود و تمام ایمیل ها را برای این افراد بفرستد! اکثر مواقع، شرکت ها برای این کار (یعنی تحویل ایمیل ها به شیوه خودکار) از یک "سری ایمیل ها" (که ممکن است مدت زمان آنها از چند روز تا چند ماه متغیر باشد) استفاده می کنند. این "سری ایمیل ها" با مدت محدود به صورت اتوماتیک برای افرادی که ثبت نام کرده اند؛ ایمیل های مربوطه را می فرستد. به این شیوه شما می توانید با خیال راحت و بدون داشتن هیچ گونه دغدغه ای برای کار، اطمینان حاصل کنید که هر زمانی که یک فرآورده و یا محصول جدید را اعلام کنید؛ به راحتی ثبت نام کنندگان می توانند با شما در ارتباط باشند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 312
:: بازدید ماه : 286
:: بازدید سال : 1493
:: بازدید کلی : 5993